Odense en Egeskov Castle - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Jasper Dik - WaarBenJij.nu Odense en Egeskov Castle - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Jasper Dik - WaarBenJij.nu

Odense en Egeskov Castle

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

26 Oktober 2011 | Denemarken, Århus

Hej allemaal!

Jaja, alweer een verslagje. Even een korte update aangezien ik jullie de nodige foto's niet wou onthouden en omdat ik komende week lekker op reis ga (daar later meer over).

Odense en Egeskov Castle:
Zaterdag 29 oktober was het weer is tijd om wat van de omgeving te zien. Dus vertrokken Victor, Karolina, Magda en ik in de auto in de ochtend richting Odense. Odense is de op twee na grootste stad van Denemarken (na Kopenhagen en Aarhus) en tevens de geboorteplaats van één van de bekendste Denen uit de geschiedenis: Hans Christian Andersen. Deze sprookjesschrijver, geboren in 1805, is ondermeer bekend van de sprookjes 'de kleine zeemeermin', 'het lelijke eendje' en 'de rode schoentjes' (ook te zien in het sprookjesbos van de Efteling). Na in het centrum een kopje koffie te hebben gedronken zijn we maar is op zoek gegaan naar zijn ouderlijke huis. Een gezellig wijkje, met allemaal kleine gekleurde huisjes en kasseistraatjes. Op de terugweg richting de auto kwamen we nog langs een aantal kerken (één met ondermeer de restanten van Knud den Heilige, koning van Denemarken in 1080 AD en vermoord in Odense, maar ook nog langs een Harry Potter festival wat aan de gang was midden in de stad. Niet echt mijn ding, maar grappig om te zien. Vervolgens zijn we in de auto richting het zuiden van Odense gereden. Een kleine 30km verderop staat namelijk Egeskov Castle verscholen tussen de bossen en de landerijen. Dit kasteel gebouwd in 1554 dankt haar naam aan het feit dat er een compleet eikenbos (= egeskov) moest worden gekapt om de fundering aan te leggen. Ook in die tijd waren ze dus al goed bezig met de natuur! Het terrein waar dit kasteel op staat is ongelooflijk groot met allemaal bijgebouwen (waar ondermeer de familie woont die het kasteel nu beheerd), maar ook met stallen, een automuseum, labyrinten, kinderspeeltuin, boomkroonpad en ga zo maar door. Het kasteel zelf is in erg goede staat en alle kamers waren ingericht met originele meubelen. Al met al een leuke middag en op de foto's kun je een betere impressie krijgen! 's Avonds hebben we heerlijke gevulde pannenkoeken gegeten bij de Poolse dames in combinatie met echte Poolse vodka. Hierna nog even op stap geweest in de stad!

Roadtrippin to Finland:
Jaja, komend weekend ga ook ik eindelijk is wat buurlanden bezoeken. Alle exchange students zijn momenteel vol aan het reizen en dus word het voor mij ook maar is tijd. Aangezien Victor zijn auto terug moet brengen naar huis (vlakbij Helsinki) is dit voor ons een goed excuus om er een mooie roadtrip van te gaan maken. Samen met Remco en Gilbert vertrekken we zondag. Eerst een nachtje Kopenhagen en dan maandag richting Stockholm. Hier ook een nachtje in een hostel en dan de volgende dag een ferry overtocht van maar liefst 13 uur richting Finland. Vervolgens zullen we een aantal nachtjes bij Victor blijven slapen om zaterdags weer terug te vliegen naar Kopenhagen (en dan doortreinen naar Aarhus). Al met al een leuk vooruitzicht!

Foto's:
Ook bij mijn vorige album heb ik nog een stuk of 15 extra foto's upgeload (trip naar Grenen en bezoek van pap/mam en Room). Zie daarvoor deze link: https://picasaweb.google.com/103777640811659936590/TripNaarAalborgGrenenEnBezoek?authuser=0&feat=directlink
Voor de foto's van de trip naar Odense en het Egeskov Castle zie deze link: https://picasaweb.google.com/103777640811659936590/OdenseEgeskovCastle?authuser=0&feat=directlink

Tot de volgende keer en bedankt voor de leuke reacties! :)
Xx

• 26 Oktober 2011 - 14:40

Willem:

Zo naar Finland, via Stockholm naar Helsinki. Toe maar. Die arme studenten hebben het toch slecht. Veel plezier on te road, over sea en by air.
    Maar eh, er wordt daar toch nog wel een beetje gestudeerd he. Het tv programma Voetbal International heeft de Televisierring gewonnen. Doei

• 26 Oktober 2011 - 14:56

Marian:

Hoi Jasper,
    Doorsnee Nederlander?????? (tekst onder foto) Wie bedoelde je daarmee?
    Tof hoor, zoals jij weer een boel dingen ziet. Je bent er duidelijk niet vies van om een beetje te reizen. Echt gaaf zoals je dat doet. Veel plezier daar, enne, o ja ....... succes met je studie.
    Doei, Marian

• 27 Oktober 2011 - 09:17

Fenny:

Leuk vooruitzicht! Goed geregeld allemaal. De foto's zijn mooi geworden van ons weekendje bij jou. We hebben enorm genoten en wat een geluk dat het prachtig weer was.
    Veel plezier, maar ik neem aan dat we elkaar nog wel even spreken voordat je vertrekt.

• 30 Oktober 2011 - 20:00

Miranda:

He Jasper,effe een berichtje hier uit Tynaarlo!!!
    Zo te lezen vermaak jij je wel.Finland mooi Land,daar zijn wij ook geweest om een kop van een eland op te halen.Haha Trouwens het was toen behoorlijk koud daar.
    Heel veel plezier nog met je trip.
    Groetjes,Miranda henk,Nick en Alexander