Trip naar Aalborg/Grenen en bezoek! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Jasper Dik - WaarBenJij.nu Trip naar Aalborg/Grenen en bezoek! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Jasper Dik - WaarBenJij.nu

Trip naar Aalborg/Grenen en bezoek!

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

21 Oktober 2011 | Denemarken, Århus

Hej allemaal!

Bedankt voor de reacties :) Op het moment van schrijven zit ik precies op de helft van mijn verblijf hier in Denemarken! De tijd gaat snel en de afgelopen tijd heb ik ook weer het één en ander beleefd. Een overzichtje!

Aalborg + Grenen:
Zaterdag 8 oktober was het tijd voor een nieuw uitstapje. Samen met Remco, Karolina (Pol) en Victor (Fin) zijn we er op uit getrokken in Victors auto. De eerste bestemming was Aalborg, een goede 100km ten noorden van Aarhus. Aalborg is de derde grootste stad van Denemarken na Kopenhagen, Aarhus en Odense. Er was niet super veel te beleven in Aalborg, maar we hebben gewoon een beetje door de stad geslenterd. Beetje cultuur opsnuiven en een overheerlijke all-you-can-eat American lunch naar binnen gewerkt in het 'Friends' (naar de serie) café. Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt om nog noordelijker te gaan. Om precies te zijn, het állernoordelijkste puntje van Denemarken. Wat is er zo bijzonder aan dit punt behalve dat er mooie stranden, duinen en verlaten bunkers zijn? Hier komen de Noordzee en de Baltische zee namelijk samen (ook wel het Skagerrak en het Kattegat). Wanneer je naar het uiterlijkste puntje van het strand loopt sta je op een gegeven moment dus tussen beide zeeen in en zie je ze tegen elkaar opbotsen door middel van de golven. Een mooi gezicht en bijgestaan door een heerlijk zonnetje! (zie de foto's!) Al met al een mooi tripje afgesloten met een overheerlijk diner bij mij thuis!

Bezoek pap/mam en Romy:
Amper een week later, vrijdag 14 oktober, kreeg ik bezoek waar ik al een tijdje naar uit zat te kijken! 's Middags stonden m'n ouders en Romy namelijk voor de deur van mijn flatje (kollegium 6)! Een goed weerzien en verder werd ik overladen met etenswaren, spulletjes, een werkende fiets en nog een overlevingspakket van tante Aaltje :D. Kan de komende tijd in ieder geval weer even vooruit, haha! Aan het eind v/d middag zijn we ook nog even bij Ikea geweest om nog wat meer spulletjes voor op m'n kamer te kopen (boekenplank, tafeltje, haakjes en een plant) zodat m'n kamer er nog wat gezelliger (en bovenal praktischer) uit ziet. 's Avonds lekker uit eten in de stad en daarna stond het themafeest bij mij op de verdieping op de planning! Het thema was 'Guld' (goud) dus ik had een t-shirtje helemaal goud geverfd en Romy had een mooie gouden strik om. Ook Remco, Marjolein en Koen kwamen nog langs om het gehalte Nederlanders wat omhoog te halen. Het feestje was uiteindelijk erg geslaagd en iedereen was mooi van het padje. Zaterdags zijn we gescheiden (pap en mam samen en Room en ik samen) Aarhus gaan verkennen. Het zonnetje scheen het hele weekend (wel erg koud!) en Romy was verder uiteraard geïnteresseerd in de leukste winkelstraten van Aarhus. 's Avonds wederom lekker uit eten en daarna nog even koffie gedronken met paps en mams. Zondag zijn we met z'n viertjes eerst naar Gamle By (het openlucht museum met allemaal oude huisjes) gegaan, vervolgens heb ik de universiteit laten zien en 's middags zijn we naar Aarhus zuid gegaan waar je mooie parken en bossen hebt. Ook staat hier Marselisborg wat het buitenverblijf van de koningin is (zie foto's). 's Avonds wederom lekker uit eten en maandag ochtend kon ik iedereen helaas alweer uitzwaaien. Wel een super weekendje!

Universiteit + Deense lessen:
De Deense lessen gaan verder ook wel prima. Heb m'n eerste Deense boekje (40 pagina's!) inmiddels gelezen en m'n vocabulaire groeit gestaag :P Op de uni begint het langzaam iets drukker te worden. Eerste presentaties gehad en nu bezig met een case voor aankomende dinsdag. Alleen deze week is het rustig qua colleges, aangezien veel studenten nu een week herfstvakantie hebben. Dit is echter afhankelijk van je faculteit of de vakken die je kiest. Zodoende had ik deze week nog wel een paar keer college. Veel anderen grepen deze week echter aan om heel Europa rond te reizen, met name de exchange studenten van buiten Europa vliegen overal heen, haha. Morgen heb ik echter ook weer een tripje op de planning, ga namelijk naar Odense met Victor (en zijn auto) en waarschijnlijk nog een paar mensen.

Hier laat ik het weer bij voor deze keer. Voor de foto's verwijs ik je naar deze link: https://picasaweb.google.com/103777640811659936590/TripNaarAalborgGrenenEnBezoek?authuser=0&feat=directlink

Tot de volgende keer!
xx

• 21 Oktober 2011 - 16:00

Willem:

Nou mooi verslagje jong. Heb de foto's ff bekeken. Die stelten heb je inderdaad niet nodig. Nog een lekkermakertje voor je: morgen Vriezermarkt

• 21 Oktober 2011 - 16:16

Anneloes:

Hee Jasper!
    De tijd gaat inderdaad snel zeg, jij zit nu alweer halverwege je Aarhus avontuur en ik zit alweer een maand in Gent!
    Leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt en zoveel dingen doet/tripjes maakt!
    En gezellig dat je ouders en Romy zijn langsgeweest! Klinkt als een leuk weekend!
    De foto's zien er goed uit en volgens mij vermaak je je wel met de mensen en feestjes daar!
    Nou geniet ervan en ik spreek je wel weer een keer!
    xx

• 21 Oktober 2011 - 19:12

Esther:

Hey Jasper!
    Leuk om te lezen allemaal wat je hebt gedaan. En Jasper de party-animal, hoe kan dat ineens. Dat beloofd in ieder geval een mooi sinterklaasweekend. Ondertussen al eens getennist daar? Onze redactietaakjes zitten er nu ook officieel op, afgelopen woensdag is de nieuwe redactie gestart, maar eerst natuurlijk nog een behoorlijk overdrachtsdiner, dus als je nog leuke input hebt vanuit danmark..
    Veel plezier nog! xx

• 21 Oktober 2011 - 19:55

Romy:

Hoooi lieverd!
    Leuk verhaaltje weer. Het was een super leuk weekend met jou:) En wat heb je er weer enige foto's opgezet, haha.
    Veeel plezier morgen! dikke kus

• 22 Oktober 2011 - 20:32

Jos:

Leuk om door de foto's even weer het weekend te laten herleven.Was een zeer geslaagd weerzien nietwaar?
    En er staat ook nog genoeg op het programma voor de komende weken, aan afleiding geen gebrek volgens mij.

• 24 Oktober 2011 - 19:49

Ton En Heleen:

Eindelijk een bericht uit Amsterdam.
    We zijn even niet in de gelegenheid geweest om te reageren. Maar we hebben je wel gevolgd. Het is ons duidelijk dat je het erg naar je zin hebt en dat jij je niet verveeld in Denemarken. We wensen jou nog veel plezier toe.
    Ton en Heleen