Nieuw avontuur - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jasper Dik - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jasper Dik - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 Augustus 2011 | Nederland, Groningen

Hoi allemaal!

Nog twee weekjes en dan zal ik Nederland voor een klein half jaartje weer achter mij laten. Ditmaal is het niet om lekker rond te reizen, op het strand te liggen en de halve wereld rond te vliegen, maar om te studeren! Echter, er zal ongetwijfeld tijd zijn om tijdens mijn verblijf in Aarhus wat van de omgeving en/of omliggende (Scandanavische) landen te zien. Maar goed, daar is nog niets van gepland dus de tijd zal het leren.

Eerst maar is even ter zake komen. De afgelopen drie jaar ben ik bezig geweest met de bachelor International Business & Management aan de RUG en aangezien ik een klein beetje vertraging heb opgelopen ga ik nu in het vierde jaar richting het buitenland. In Denemarken zal ik 30 punten (6 vakken) moeten halen om vervolgens bij terugkomst nog drie tentamens te hebben (juli 2012) alvorens ik mijn Bachelor heb afgerond.

Inmiddels heb ik al de nodige voorbereidingen afgerond en de belangrijkste zal ik nog even opsommen. Na het uitzoeken van interessante plekken voor mijn buitenlandstuderen had ik mijn top drie plus motivatiebrief opgestuurd naar de RUG, zij zouden zich nu over mijn keuzes, brief en cijfers buigen alvorens mij in te lichten waar ik heen mocht (of niet) gaan. Gelukkig was mijn informatie dusdanig overtuigend dat ik mijn eerste keus: de Aarhus School of Business kreeg toegewezen. Ik wilde ditmaal wat dichter bij huis blijven en ben bovendien nog nooit in Scandinavië geweest. Aarhus is een echte studentenstad en vanaf noord Denemarken kun je ook nog alle kanten uit als je nog wat meer van Scandinavië wilt zien. Tevens staat de universiteit van Aarhus internationaal prima aangeschreven (boven de RUG).

Vervolgens moest ik een heleboel papierwerk in orde maken, aanmelden bij de Aarhus School of Business, mijn OV-kaart stopzetten, aanmelden voor een beurs, vakken uitzoeken, aanmelden voor onderdak, nog meer papierwerk en mijn vakken voorleggen aan onze Course Director bij de RUG. Al mijn vakken werden goedgekeurd en zijn de volgende:
- Sustainable Production and Consumption, 5 ECTS
- Industrial Marketing, 5 ECTS
- Intercultural Communication, 5 ECTS
- Introduction to Japanese Society and Culture, 5 ECTS
- Aspects of Denmark, 5 ECTS
- Media, 5 ECTS
Zoals te zien is zijn dit niet enkel en alleen economische vakken wat dus een mooie verbreding is. Nou kan het nog zijn dat er het nodige veranderd aan de vakken wanneer er overlap is of wanneer zich niet genoeg mensen hebben aangemeld, maar dat krijg ik ter plaatse wel te horen.

Tot zover mijn eerste verhaal. Op zondagavond 21 augustus zal ik overigens een afscheidsfeestje geven vanaf 20.00 uur in Vries!

  • 10 Augustus 2011 - 17:40

    Remco:

    Heey Jasper!

    Zo te horen heb je het weer goed voor elkaar. Succes en geniet ervan!

    Groetjes je kleinste neefje;)

  • 10 Augustus 2011 - 19:05

    Marian:

    Hoi Jasper,
    Dit gaat weer een fantastische tijd worden he? Leuk hoor. Ben heel benieuwd hoe het je vergaat en zal je verhalen volgen.
    Doei.

  • 10 Augustus 2011 - 19:21

    Inge Blok :

    Hee Jasper! Alweer een nieuw avontuur.. Deze keer studeren. Klinkt erg goed! Jou kennende gaat ook dit weer een leuke tijd worden.. Vanuit Frankrijk wens ik je alvast succes met de laatste voorbereidingen, afscheid nemen en een goede reis!

  • 18 Augustus 2011 - 09:47

    An:

    Hallo Jasper,

    Veel succes en plezier in Aarhus!
    Groeten,
    An

  • 19 Augustus 2011 - 19:09

    Geppie Bonnema:

    Jasper ik wens je veel succes met je studie en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 89691

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 23 Juni 2014

Onderzoek en reizen in zuidelijk Afrika!

23 Augustus 2011 - 21 December 2011

Studeren in Aarhus

03 September 2007 - 16 Juli 2008

Backpacken in Australië, Nieuw Zeeland en Azië!

Landen bezocht: