Adventurecapital Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Dik - WaarBenJij.nu Adventurecapital Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Dik - WaarBenJij.nu

Adventurecapital Cairns

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 November 2007 | Australië, Cairns

G'day mates!

Afgelopen dagen weer zoveel mee gemaakt en dus maar hoog tijd om dat in geuren en kleuren mee te delen aan deze en gene die geinteresseerd is ;)

Woensdagavond hadden Soof en ik dan eindelijke onze eindbestemming van de oostkust bereikt: Cairns!
Eerste impressie was dat de stad heel wat levendiger was dan bijvoorbeeld Townsville of Bundaberg. Straten waren veel verlicht en veel tentjes waren nog open toen wij rond 8uur de stad binnen reden.
Cairns is niet een heel grote stad (ommenabij de 100.000 inwoners) maar staat bekend om haar vele activiteiten die hier te doen zijn. Verder is Cairns de divecapital van Australia, wat uiteraard gunstig is aangezien het aan het Great Barrier Reef ligt.

Het busje van het hostel pikte ons op bij de busstop en konden we inchecken. Er was een deal, 4 nachten voor de prijs van 3 dus dat kwam mooi uit. Ideale kamer (4-persoons) zonder stapelbedden en met koelkast. Verder heeft het hostel een zwembad/ bar en worden er iedere avond films gedraaid. Prima, het is alleen wel een beetje uit het centrum, daarom rijdt er ieder uur een busje vanaf het hostel naar het centrum: ideaal.

Nu ik eindelijk in Cairns was kon ik ook weer meeten met Mark en Sarah! Duits koppeltje ongeveer even oud als ik (21 en 19) waar ik in korte tijd in Bundaberg goede vrienden mee ben geworden. We hielden al ff contact en aangezien zij al in Cairns waren gelijk die avond maar afgesproken. Sarah was aan het werk en Mark zou haar ophalen van werk (mexicaans restaurantje). Mark eerst ff mij opgepikt, toen samen Sarah opgehaald.. naar de (drive-in) bottle shop gereden. Kratje gehaald en naar hun caravan park! Aangezien zij nu gewoon slapen in het busje hebben ze een plek op een caravan park, en laat die nou net vlak om de hoek bij mijn hostel zijn: ideaal.
Hele avond bijgekletst en gepilst en na 2en kwam ik pas weer terug in het hostel, nice.

Donderdag rustig aan gedaan en even Cairns ingelopen. Smiddags afgesproken met Mark en Sarah bij de lagoon van Cairns en daar heerlijk gezwommen en genoten van de zon. Eind van de middag ff boodschappen doen en op internet en dat was het.

De volgende dag hadden we afgesproken om het rainforest in te jagen. Rond een uurtje of 11 liepen Sophie en ik richting het caravan park en gingen we op pad met hun busje. Op weg naar Kurunda (ofzow).. goede 30km ten westen van Cairns en dus in de middle van het regenwoud. Hier de nodige marktjes gecheckt, allemaal leuk en aardig. Maar we kwamen toch echt om de Barron Falls te zien. Fantastisch mooie waterval die daar vlak in de buurt was. Zo gezegd zo gedaan en niet veel later stonden we op een platootje te kijken naar adembenemend uitzicht (fotos volgen nog, uiteraard..).
Hierna nog gezwommen in een rivier en genoten van het zonnetje.. tegen een uur of 5 kwamen we weer terug in Cairns. Savonds de stad ingegaan en gezellig gedronken in de Rhinobar. Leuke club met ook een groot balkon waar je kunt zitten (wat om 12 uur snachts nog prima te doen is met een temperatuur van boven de 20 graden..)

De volgende dag (zaterdag) was het dan tijd voor het echte werk. Iets wat ik al een paar daagjes vooruit had geschoven. Sarah smste al een week voordat we in Cairns aankwamen 'Are u 2 interested in bunji jumpin?'. Hmm.. mn eerste reactie was: 'Dunno, I will shit my pants so badly.. we will c'.
Anyway.. Sarah wilde dus heel graag bungeejumpen en aangezien Mark niet durfde (pussy) zei ik natuurlijk heel dapper, oh ik ga wel met je mee. Hmm..
Zaterdag was dan de dag, wij onderweg naar de A.J. Hackett (bekend vanwege het feit dat hij illegaal als eerste van de eiffeltoren sprong en werd opgepakt, heeft nu zn eigen bedrijf met bungeejumps in meer dan 10 landen..) zon 20minuutjes buiten Cairns; in het regenwoud.
Aangekomen op de parkeerplaats stond er nog een mooi bord 'Caution: falling people'. Maar het was uiteraard wel de waarheid. Vanaf een afstandje zag het er aardig overweldigend uit moet ik zeggen.. 50m hoog, trappenhuis en platootje. Oef.
'Do we have some crazy people?!' Was de welkomstzin van de gast achter de bali.. 'yeah, im afraid so' was mijn antwoord. We moesten eerst alleen nog wel even de nodige papieren tekenen (geen id wat het allemaal inhield, zal wel met verzekering enzo te maken hebben, was ietwat te laks om het allemaal te lezen en maar gewoon 8x mn handtekening gedropt :D).
Eerst maar is even rustig gezeten daar en even toe gekeken, het is toch wel erg hoog (lichte hoogtevrees hier; dankje pap ;)).
Anyway het was tijd om het trappenhuis maar te gaan beklimmen, wat even duurde haha.
Eenmaal boven aangekomen was het toch wel heel erg hoog moet ik zeggen. Maarja, een weg terug was er toch al niet meer (mede vanwege het feit dat ik ook al 100dollar had neergeteld :P)
En dus was het maar tijd om mn mooie tuigje aan te trekken. Sarah moest eerst springen en ook zij had het vrij moeilijk :D. Maarja zij sprong en de duimen gingen na afloop omhoog.. voor wat het waard is :P. Ik was aan de beurt. Dikke handdoek om mn enkels die beide benen aan elkaar houden.. touw draan vast. Veiligheids ding aan je middel vast geklikt. Klaar om te gaan. Ik kon op het afstapje gaan staan.. die gast die hielp naast me en ik nog ietwat krampachtig de railing vasthoudend. 'You are really safe' Probeerde hij me nog wat moed in te spreken, tja alsof ik dat ook niet weet. En toen was het tijd: 5, 4, 3, 2, 1: jump! Nja.. ietwat krampachtig sprong ik voorover (nee niet eens een fantastisch mooie duik, ik dacht meer aan overleven op dat moment ;)..) en vlogen de secondes voorbij: zooo gaaf!! De wind die giert langs je heen.. en je veert een paar keer mooi op en neer! Verder voel je er ook helemaal niks van ofzo. Ik raakte net niet het water (er was een klein vijvertje van 5 bij 10m ongeveer waar je boven sprong) op ongeveer een meter van het water veerde ik terug.
Wat een ervaring!

Savonds rustig in het hostel een filmpje gekeken en niet zoveel meer gedaan, want vandaag moesten we er weer vroeg uit!
We hadden namelijk een dagje snorkelen geboekt op een grote boot! Om half 8 moesten we er al zijn en Mark en Sarah pikten ons (soof en ik) om 7u op bij het hostel. Om 8u vertrok de boot.. paar uur varen. Anderhalf uur snorkelen. Lunchen.. verder varen naar andere 'coral reefs' weer een dik uur snorkelen. En weer op de weg terug richting Cairns. Op de weg terug hadden ze nog wat leuks in petto: boomnetting! Een net van 3 bij 3 ongeveer werd achter de (grote!!) boot gehangen en iedereen die wilde kon zich daar aan vast houden. De bedoeling was om dit zo lang mogelijk vol te houden.. iets dat behoorlijk tegenvalt als zon dikke boot flink gas gaat geven. Er waren drie regels: regel 1: hou vast! Regel 2: hou vast! Regel 3: laat los wanneer je verzuipt :D. Diegene die loslieten werden opgepikt door t motorbootje dat achter de boot vaarde. Een mannetje of 25 waagden de poging en op het eind hingen er nog 5 (waaronder Mark en ik) er nog krampachtig aan. Nog nooit zoveel zoutwater binnen gekregen, haha. Wel super mooi.

Toen was de dag weer voorbij en waren we rond 5uur terug in Cairns. Net even boodschappen gedaan en zit nu dus even achter internet. Straks avondeten en vanavond waarschijnlijk rustig biertje drinken op het caravan park.

Morgen een rustdag en dan dinsdag los. Jawel.. ik heb een duiktrip geboekt! Wat inhoud dat ik dinsdag en woensdag theorie les krijg (heb al een dik boek op mn kamer) en lessen in een zwembad.. hierna examen en dan donderdag t/m zaterdag 3 dagen op een boot de Great Barrier Reef over. Negen maal duiken waaronder 1x snachts! Slapen en leven op de boot en dan hopelijk zaterdag mijn PADI, duikbrevet in de pocket! :D

En dan vlieg ik maandag alweer terug naar Sydney! Waar ik snel aan het werk zal moeten om weer geld te verdienen! Hopelijk vinden we (Aart vliegt ook naar Sydney!) een apartementje.. maar hier later allemaal meer over!

Tot de volgende keer!! Fotos volgen nog!
Nog even antwoord op wat vraagjes:

@Wikje: nee.. geen friezen verder tegengekomen, de meeste nederlanders die ik tegenkom zijn van beneden de rivieren!
@Aaltje: nee niet weer gewerkt, moet in Sydney over een weekje weer flink aan de bak!
@Marian: mwa.. de winter is hier in het noorden nog steeds boven de 20 graden dus er zullen altijd wel vakantiegangers en backpackers te vinden zijn! Verder bevalt t allemaal prima :)
@Petra: helaas.. moet ik daar 8maand mee rond sjouwen, geen doen ;)

  • 25 November 2007 - 12:25

    Fenny:

    Jouw berichten vormen samen net een spannend vervolgverhaal. Ik ben steeds weer nieuwsgierig naar je volgende avonturen. Geweldig wat jij allemaal meemaakt! Is dat duikbrevet internationaal? Ik hoop dat het lukt om een apartement te vinden in Sydney. Het zal daar aardig vol zijn in december.
    Fijn dat we elkaar aan de telefoon hebben gehad,zodat we je stem weer even hebben gehoord.
    Heel veel plezier verder en de groeten van Jos en mij.

  • 25 November 2007 - 13:59

    An:

    Hallo Jasper,

    Je hebt alweer eens grens verlegd, bungeejumpen, voor geen goud zou ik het doen, maar jij bent jong en je wilt wat..
    ..:-)...
    En nieuwe werkwoorden introduceren ben je ook goed in: pilsen, gepilst...zogenaamd creatief woordgebruik
    haha.Moet je veel theorie leren om je PADI te halen? Veel succes en een goede vlucht naar Sydney en op naar je volgende avontuur....
    Groeten uit den Bosch


  • 25 November 2007 - 14:10

    Gert-Jan:

    Jasper, elk bericht lees ik braaf door, maar het valt wel op dat er altijd meiden bij zijn. En als er alleen maar meiden zijn mis je de jongens ....?vreemd ... de foto's geven een mooi beeld van australie --> je gaat binnenkort terug naar Sydney (voorbereiding treffen voor een toernooi?
    veel plezier met het beleven!!!!

  • 02 December 2007 - 02:20

    Mischa:

    Eay Jasper!!

    Vettie man, wat daar allemaal te doen is in Cairns, 1 grote partybende ;p! Kvind Perth echt super nice city! Kblijf hier sowieso wel tijdens kerst en oud en nieuw. Khoop ondertusse nog een baantje te vienden om wat centjes te sparen voor Nieuw Zeeland :D! Wanneer ga jij precies? Wie weet komen we mekaar daar nog tegen ;P! Veel plezier in Sydney straks!!!

    Bye for now!!!! xjes Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 89163

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 23 Juni 2014

Onderzoek en reizen in zuidelijk Afrika!

23 Augustus 2011 - 21 December 2011

Studeren in Aarhus

03 September 2007 - 16 Juli 2008

Backpacken in Australië, Nieuw Zeeland en Azië!

Landen bezocht: