Schoolies en Magnetic Island! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jasper Dik - WaarBenJij.nu Schoolies en Magnetic Island! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jasper Dik - WaarBenJij.nu

Schoolies en Magnetic Island!

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

21 November 2007 | Australië, Magnetic Island

Ditmaal live vanaf een eiland! Magnetic Island nog wel te verstaan.

De laatste 2 daagjes in Airlie bestonden voornamelijk uit chillen. Die ene avond uit eten geweest met 8 Canadeze meiden, Sophie en ik. Moet eerlijk zeggen dat ik het mannelijk gezelschap die avond een beetje miste, maar het was toch zeker gezellig. De helft van hun ging toen savonds op de bus verder reizen. Savonds nog even wezen stappen, was niet heel bijzonder maar wel even gezellig.
Bij ons op de kamer lagen 2 engelsen, echt mooie lui die mij het fantastische spel cricket hebben geprobeerd uit te leggen! 1 van de weinige sporten waar ik echt geeeen id had van wat er allemaal gebeurde maar het wordt hier wel bijna iedere dag uitgezonden en aangezien er nu ook een wedstrijd (Australie - Sri Lanka) op tv was was dit de ideale gelegenheid om mij op weg te helpen.
Aparte sport..
Overdag mooi bij het lagoon (soort van zwembad/ met strandje/ palmbomen er om heen.. beetje moeilijk uit te leggen) gelegen en smiddags afscheid genomen van Carla en Kristina.
De volgende dag was het tijd voor onze busreis. Om half 10 in de ochtend vertrokken we uit Airlie en gingen we op weg naar Townsville (uurtje of 4 rijden), de enagrootste (na Brisbane) stad van Queensland. Slordige 150.000 mensen wonen er. Vroeger groot geworden vanwege goudmijnen en later als de defensieve stad van Australie (goede 100.000 soldaten waren hier gelegerd tijdens WWII).

We hadden een prima hosteltje geboekt via de telefoon en die gast had ons beloofd dat het 18 dollar zou kosten voor een 6 persoons kamer. Eenmaal aangekomen was die kamer echter niet meer leeg en was er alleen nog maar een 3 persoons kamer met badkamer voor 25 dollar. Lekker ben jij. Dat pikken we dus niet en na een paar boze blikken hadden we die kamer met zn tweetjes voor 18 dollar te pakken: ideaal.
Smiddags beetje Townsville bekeken en savonds rustig in het hostel een biertje gedronken.
De volgende dag (maandag) gingen we namelijk alweer weg, op de ferry naar Magnetic Island! (google/ wiki maar ff voor de liefhebber) Een klein eilandje (ongeveer 10 bij 10km) niet ver uit de kust van Townsville, klein half uurtje met de ferry.
Het is hier alleen zoo super mooi, dat is echt niet normaal. Wat ook mooi is is dat het weer hier ook weer super is! Strakblauwe lucht, goede 30 graden.. ideaal weer om op een eiland te vertoeven!
Het eiland beschikt over de nodige hostels/ resorts en de bussen rijden van noord naar zuid de hele dag door. Langs alle hostels en ook mensen die gewoon op straat staan of lopen worden zo opgepikt (kaartjes varieren tussen de 1 en 4 dollar).
Iedereen is super vriendelijk en er hangt een heel relaxed sfeertje. Op het eiland zelf wonen zon 2500 mensen en verblijven altijd meer dan 1000 backpackers/ vakantiegangers. Voor de rest is het allemaal national park, bergen en heel veel bos.
Verder is Magnetic Island de koala capital van Australia en leven er wallabies (kleine kangaroos) en wombats. Ook zijn er meer dan 160 verschillende soorten vogels.

Maandag niet heel veel gedaan, even naar de kleine supermarkt en verder aan het zwembad gelegen in ons resortje. Savonds pilsje drinken in de bar.
Dinsdag gingen we dan het eiland verkennen. Op de bus gestapt en tegen de chauffeur gezegt: wij willen wilde wallabies zien. Zo gezegd zo gedaan en na een klein kwartiertje rijden werden we eruit gedropt. Het advies was: pak wat vers gras en loop die kant op, daar vind je genoeg rockwallabies.
Niet veel later stonden we tussen wel 20 wilde wallabies, je kon ze voeren en soms zelfs aaien. Echt supergaaf. Heb een hele lading aan fotos en zelfs een filmpje, zet ik later wel even op de site!
Hierna gingen we naar een wildlife parkje verderop. Dit was ook zo gaaf. Eerst een kleine zoutwaterkrokodil vast gehouden! (2 jaar oud). Zn bek was voor deze gelegenheid wel even afgetaped maar dat tape mocht ik er na afloop afhalen :D.
Hierna paar dikke vogels gezien (zie fotos) en vervolgden we onze weg via zoetwaterkrokodillen naar de koalas! Tijd om een koala vast te houden! :D Nice, nice nice. Maar het mooiste kwam nog. Ze hadden ook een dikke vette 2m lange python! En ook die mocht worden vast gehouden. Zo gaaf, fotos spreken voor zich (hoop ze zsm te kunne uploaden hangt af van internet e.d.).
Hierna hielden we nog een kleine bushwalk met onze gids. Enagrootste vleermuissoort gezien en ook nog 2 supergrote spinnen! Best impressive moet ik zeggen..

Hierna liepen we nog wat rond over het eiland en pakten we de bus weer terug richting het hostel.. Lekker eten gemaakt en onder het genot van een super uitzicht (zee op 5m, onder de palmbomen, lekker temperatuurtje en uitzicht op het vaste land) genoten we van onze maaltijd.

Dan de schoolies, daar heb ik nog niks over verteld en aangezien het wel in mn titel staat zal het wel interessant zijn ;)
De schoolies zijn hier een groot feest voor de luitjes die klaar zijn met hun middelbare school. Een week lang feesten en vakantievieren. Wordt hier nogal groot aangepakt. De schoolies begonnen afgelopen vrijdag en de straten in Airlie Beach waren dan ook vol met wilde jongeren (17/18 jaar)! Overal op het nieuws hoor je ook hoeveel schoolies er al wel weer niet opgepakt zijn wegens drank en andere ongeregeldheden. En nu op Magnetic Island zijn er dus ook super veel, gewoon lekker aan het feesten en vakantievieren. Gister was de helft van ons resort dan ook afgesloten omdat er een schoolies feest was. Iedereen beschouwt de schoolies echt als 'little kids with their soft drinks' en wij hadden dan ook onze eigen bar (bij het zwembad) waar we zelf konden feesten.
Mooie avond gehad en de meeste tijd geouwehoert met de staff van dit resort. Bijna allemaal kiwi's en dus ook al de nodige tips gekregen voor als ik in Nieuw Zeeland ben!
Ook een gratis ontbijt voor sophie en mij kunnen fixen deze ochtend (scheelt toch weer 8 dollar :D) dus was goed bezig!

Straks op de bus naar de ferry terminal en dan weer naar Townsville. Om kwart voor 2 vertrekt onze bus naar Cairns wat een slordige 6 uur reizen is. Het hostel daar hebben we al geboekt voor de eerste 4 nachtjes.

Dit was het voor nu en tot de volgende keer!! :D

• 21 November 2007 - 07:36

Wikje:

Jasper
    Genoten van je verslag, jij ziet nog eens wat van de wereld en geniet volop.
    ben je al weer eens wat Friezen tegengekomen ?
    Groeten ,
    Wikje

• 21 November 2007 - 16:00

Aaltje:

Hallo Jasper
    Ik heb de foto's bekeken en ik vind ze prachtig.
    Wat zie je toch veel! Steeds nog mooi weer en het is hier koud.
    Heb je nog weer gewerkt? Ik hoor wel weer wat van je en geniet ervan!
    Groetjes Aaltje.

• 21 November 2007 - 17:23

Marian:

Het reizen lijkt je gemakkelijk af te gaan. Is de verhouding werken - reizen goed te doen? Als je jouw verhalen leest, denk je dat de halve wereld daar op het strand ligt en 's avonds in de kroeg zit. Het mooie weer zal ook wel meespelen. In de winter zal er waarschijnlijk geen backpacker te zien zijn, die gaan dan allemaal weer naar huis. Of zie ik dat verkeerd?
    Groet, Marian.

• 21 November 2007 - 19:03

Willy:

Hi Jasper
    Als ik die mooie verhalen van jou zo lees krijg ik zelf ook veel zin zo'n heerlijke reis te maken. Wie weet!

Groetjes
    Willy

• 22 November 2007 - 11:42

Sicco:

Nice.. Magnetic is cool! have fun in cairns, moet lukken!

• 22 November 2007 - 17:12

Toos Westerholm:

Als je zo alles leest en je er een klein beetje in verdiept zou je zelf ook wel weer jong willen zijn. Maar dat is nog niet uitgevonden. Wie weet Jasper hoe het eruit ziet als jij tot de ouden van dag hoort
    misschien wel gewone kost ommnaar de een of andere planeet te gaan om daar te zien wat je niet voor mogelijk had gehouden. Dat had je toch ook niet voordat je naar Australie
    vertrok.? Zo'n natuur zo'n Fauna.
    Tot de volgende keer Toos

• 22 November 2007 - 18:03

Jos:

Lijkt wel een grote dierentuin waarin je bent beland, met prachtige foto s. Ben benieuwd naar de informatie over Nieuw-Zeeland! We krijgen er steeds meer zin in. Genieten nu al van het mooie weer daar.
    Groeten, ook van Fenny

• 22 November 2007 - 20:47

An:

Klinkt weer goed Jasper, je geniet van het leven en maakt mooie dingen mooi mee.
    Op je foto's is dat ook goed te zien, op naar het volgende..........
    Groeten, ook van Gerard.

• 23 November 2007 - 12:53

Bert En Petra:

Hoi Jasper,
    Door van alles en nog wat nu eindelijk pas al je verhalen gelezen en foto's bekeken. Wat ziet het er allemaal schitterend uit aan de foto's te zien heb je het gigantisch naar je zin. Hou vol, enne..............kun je Barney niet voor mij meenemen??
    Petra