Onderzoek en reizen in Afrika - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jasper Dik - WaarBenJij.nu Onderzoek en reizen in Afrika - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jasper Dik - WaarBenJij.nu

Onderzoek en reizen in Afrika

Door: Jasper Dik

Blijf op de hoogte en volg Jasper

08 April 2014 | Nederland, Groningen

Hoi allemaal!

Het is weer tijd voor een nieuw avontuur. Het buitenland blijft trekken en ditmaal zal ik het Afrikaanse continent gaan aandoen. Voor de achterblijvers zal ik ook nu weer proberen om af en toe wat updates de wereld in te sturen. Eerst maar even een korte introductie van het project.

Binnen de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen is een studentenproject genaamd International Business Research (IBR). Speciaal voor (ouderejaars)studenten die hun academische ervaring graag willen toepassen in de praktijk. Dit gekoppeld aan prachtige bestemmingen ver van huis, ook wel genaamd 'emerging markets'. Ieder jaar (sinds 1988) vertrekken twee groepen studenten van 25 man naar een interessant land. Dit maal Zuid-Afrika en India. Om mijn master (HRM) even te onderbreken heb ik gesolliciteerd voor de reis naar Zuid-Afrika en sinds november zijn we bezig met de voorbereidingen.

De onderzoeken die uitgevoerd zullen worden zijn voor Nederlandse bedrijven (of overheid) die interesse hebben in het desbetreffende land. Het onderzoek bereid je voor in Nederland, voer je uit in koppels en wordt ondersteund door twee docenten (die ook mee zullen gaan). Na de reis zal het rapport worden afgerond en worden gepresenteerd aan het bedrijf. De reis wordt verder voorbereid door een studentenbestuur van vijf, die samen met de twintig deelnemers de groep van 25 completeren. Vijf weken fulltime onderzoek in Zuid-Afrika, gevolgd door een reisperiode van vijf weken (zelf in te vullen). Aanstaande zaterdag (12 april) zullen we al in het vliegtuig stappen richting Johannesburg! Hier zullen we de eerste drie weken verblijven, de weken vier en vijf van het onderzoek zullen we doorbrengen in Kaapstad. Het onderzoek wat mijn onderzoekspartner en ik zullen uitvoeren is in de tuinbouwsector, maar verdere details zal ik jullie op dit moment besparen. Op het moment zijn we in ieder geval druk bezig om afspraken te plannen, het desk research af te ronden en contact op te nemen met lokale studenten (buddy's) die ons ter plaatse kunnen ondersteunen.

Dit was het voor nu. Voeg je naam gerust toe aan de mailinglijst wanneer je op de hoogte wilt blijven. Ik heb de lijst opgeschoond na mijn vorige reizen om niet iedereen te blijven spammen die hier misschien niet op zit te wachten.

xx Jasper

  • 08 April 2014 - 23:10

    Geppie Bonnema:

    Jasper wil jouw reisverslag heel graag volgen. Wens je veel plezier.

  • 08 April 2014 - 23:40

    Beatrix:

    Voeg mij maar toe aan de lijst Jasper. Ik blijf graag op de hoogte!
    Super reis ga je maken zeg. Mooi man!
    Succes met het onderzoek!
    Veel plezier op je vakantie!
    Geniet van alles wat je meemaakt!

    Liefs,
    Beatrix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 89167

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 23 Juni 2014

Onderzoek en reizen in zuidelijk Afrika!

23 Augustus 2011 - 21 December 2011

Studeren in Aarhus

03 September 2007 - 16 Juli 2008

Backpacken in Australië, Nieuw Zeeland en Azië!

Landen bezocht: